Mini countryman četrti model te znamke po vrsti in prvi večji od štirih metrov, je prvi s štirikolesnim pogonom in prvi hišni model z štirimi sedeži. Po nekaj sto prevoženih kilometrih pa smo ugotovili, da se še vedno pelje kot pravi mini in da izraža tisto mladostno in dinamično poslanstvo te nišne znamke. Naročila že sprejemajo, za dvokolesno gnani boste tako odšteli najmanj 21.100, za all4 različico pa 26.300 evrov
Bolj robusten, a pristen mini
Oblikovalci so imeli nalogo zrisati podobo, ki bo od navadnega minija terenski naravnanosti primerno bolj robustna a bo kljub temu na vsakem centimetru izražala pristen mini značaj. To jim je glede na videno tudi dovolj dobro uspelo, ima pa countryman v primerjavi z manjšim bratcem kar občutno spremenjeno podobo svetil in motorne maske, ki deluje dovolj suvovsko pa čeprav to countryman to niti ne želi biti. V bistvu gre le za povišano različico petvratnega minija, ki ponudi več prostora štirim do petim potnikom in nekaj več njihove prtljage, obenem pa se ne ustraši kakšnega bolj razdrapanega kolovoza. Kolega iz sosednje novinarske hiše se je celo šalil, da je bolj kot za na terenskki poligon namenjen dirkanju po Nürburgringu in moram reči, da se strinjam z njim. Terensko navdahnjenost pa kljub temu izražajo bolj izrazite plastične obrobe, večje kolesne odprtine z do 19 palčnimi platišči. Oddlajenost od tal je primerjavo z mini hatchem za 10 milimetrov večja, kar pa kljub temu ne zaostuje za tipično terensko poslanstvo suva.
Tudi z boka in zadka je dobro viden mini občutek, s to razliko da je vse naravnano nekoliko bolj terensko robustno. Različica cooper is ima tudi športnejša odbijača z zajetnejšimi odprtinami za zajem zraka in na zadku par izpušnih cevi, ki čeprav bi lahko bili zajtenjši dodata svoje k športnemu izgledu avtomobila.
Znotraj tipičen mini
Kdor je v garažo kadarkoli že zapeljal kakšnega od minijev se bo v countrymanu počutil zelo domače, saj so tudi oblikovalci ohranili izročilo znamke vkljčuno z velikim osrednjim zaslonom katerega zunanji del predstavlja recimo merilnik hitrosti. Razvoju primerno je sedaj na sredini tega velik zaslon na katerem če je to del opreme spremljate delovanje audio sistema, bluetooth povezave z mobilnikom parkirnih pomagal ali navigacijske naprave. Sprehajanje po menijih barvnega zalsona pa opravljate preko joz sticku podobni ročici med prednjima sedežema, ki pa je nekoliko mini za manevriranje in bi lahko bila večja. Meniji so dokaj enostavni, v pomoč pa so tudi stikala na notranji strani športno odebeljenega in informativnega volanskega obroča.
Glede prostora je tako, da countryman ponudi nekoliko višje vstopanje v vozilo kakor tudi višje sedenje kar bo po godu nekoliko starejši klienteli in tistim, ki jim višja pozicija pomeni boljši nadzor prometa ins tem večjo varnost. Sedežna osnova v osnovi je 2+2 kar pomeni dva ločena sedeža v dveh vrstah, na željo stranke pa zadnja dva brez doplačila (!!) zamenja klasična sedežna klop. Prilagodljivosti v prid je lahko glede na postavitev sedežno klop ali sedeža tudi vzdolžno pomikate za 130 milimetrov, je pa res da je pri 2+2 zasnovi nekoliko vidna vsebina prtljažnika saj polica na tem vsega ne zmore skriti. Prtljažnik je dvonivojski in v sebi skriva še velik predalin nudi od 350 do 1.170 litrov uporabnega prostora. Za primerjavo, to je 90 litrov več kot pri clubmanu.
Ima pa countryman še kar nekaj samosvojih prijemov, kamor že od prej spada možnost nastavitve barve osvetlitve notranjosti, po novem pa se med obema sedežnima vrstama razpositajo vodila po katerih tračnicah lahko premikamo in nastavljamo sredinski naslon za roko, držalo mobilne ali infotainment naprave in držal za kozarce. Inovativno in posebno, še posebej ker je tudi tu možnost nastavljanja osvetlitve, ki še doda k ambientalni osvetlitvi celotne notranjosti.
Opremski aket je še vedno samo eden ima pa ogromno možnosoti osebne prilagoditve, v onosi pa tudi ta vsebuje vso najbolj pšotrebno in zaželeno opremo. Serijskih je tako šest varnostnih blazin, ESC, klimatska naprava, runflat indikator v pnevmatikah, funkcija follow me home, startstop sistem, audio naprava s AUX, USB priključki in še kaj. Na seznamu doplačil najdemo tudi še številne pakete kot so red hot, chili, wired in podobni, med dodatki pa velja omeniti ksenoska svetila, vgrajeno navigacijsko napravo in audi napravo Harman Kardon. Nekoliko zmanjka pa mu napredne tehnike v obliki sistemov kot so radarski tmepoamt in podobni.
Znana 1,6 litrska motorja z močjo od 66 do 135 kW
Pri motorjih inženirji stvari niso spreminjali, zakaj bi jih tudi ko pa ima že mini hatch v ponudi dovolj zmogljive in napredne motorje. Osnovo predstavlja 1,6-litrski atmosferski bencinar, ki zmore 72 v močnejši različici pa 90 kilovatov. Dodani turbo pri različici cooperS pa moč dvigne na razredno več kot zadostnih 134 kilovatov. Na dizelski strani pa najdemo dve različici prav tako 1,6-litrskega a dizelskega agregata z 66 oziroma 82 kilovati največje moči. Na predstavitvi smo vozili najšibkejšega dizla in najmočnejšo bencinsko različico, ob tem je potrebno povedati da je slednja močna a je ne razganja od moči kar je ugodno za vsakodnedno uporabo, šibkejši dizel pa prav tako ponudi zadostno mero moči tudi pri vožnjo po avtocesti.
Menjalnik je v osnovi vedno šest stopenjski ročni, proti doplačilu pa si lahko pri bencinskih različicah za 1.577 evrov omislite tudi šest stopenjsko avtomatiko s stipkami na volanu, ki se cooperS različici zelo lepo poda. Pri slednji in v kombinaciji z najmočnejšim dizlom je za 1.700 evrov na voljo tudi priključljivi štirikolesni pogn all4, v osnovi je pogon speljan na prendji kolesni par, po potrebi pa elektronska sklopka 50 odstotkov navora pošlje tudi zadnjemu paru koles, v izjemnem primeru pa tudi do 100 odstotkov navora.
Cene se pričnejo pri 21.100 evrih kolikjor stane različica one, na dizelski strani pa za oneD zahtevajo 22.800 evrov. Za štirikolesno gnanega bencinskega countrymana boste osšteli najmanj 28.400 (cooperS all4) za dizelskega pa 26.300 evrov (cooperD all4).