Ministrstvo za zunanje zadeve (MZZ) namerava letos nabaviti pet osebnih vozil višjega srednjega razreda, vsa pa bodo namenjena potrebam diplomatskih in konzularnih predstavništev države v tujini. Nabavili pa bodo tudi tovorno vozilo z nosilnostjo do 3,5 tone, s katerimi bodo nadomestili iztrošeni dosedanji tovornjaček. Kot utemeljujejo, ga potrebujejo zaradi racionalizacije, povezane z logističnimi potrebami ministrstva. Vanj bodo lahko naenkrat spravili za 18 kubičnih metrov tovora. Skupaj ima MZZ sicer v tujini na predstavništvih 81 vozil.
Še bolj zanimiva pa je potrditev, da bo med novimi vozili tudi blindirani avtomobil. “Zaradi vse slabše varnostne situacije v posameznih državah, kjer delujejo slovenska diplomatsko konzularna predstavništva (Ukrajina, Izrael, Egipt, Palestinsko ozemlje) potrebuje ustrezno varnostno vozilo, ki bo poslano na najbolj ogroženo področje,” pravijo na ministstvu, ki ga vodi Karl Erjavec (Desus).
Najverjetneje bo vozilo poslano v Izrael, kjer ima sicer Slovenija trenutno kar dve blindirani vozili, a sta po zagotovilih MZZ obe že iztrošeni. Kot utemeljujejo, se blindiranih avtomobilov predvsem na območju Bližnjega vzhoda poslužujejo tudi druge primerljive države. Na slovaškem zunanjem ministrstvu so za zurnal24.si potrdili, da imajo na območjih povišanega tveganja tudi sami vozila z višjo stopnjo zaščite, a o podrobnostih niso želeli govoriti.
Pa so predstavniki naše države v Izraelu in na Palestinskem območju resnično lahko počutijo ogrožene? Po podatkih Wikipedie je do zadnjega napada na katerokoli tuje predstavništvo v Izraelu prišlo leta 1990 in sicer je bila tarča ameriško veleposlaništvo v Tel Avivu. Leta 2003 pa je prišlo do zadnjega hudega incidenta, ko je na območju Gaze eksplodirala obcestna bomba v trenutku, ko je mimo peljal konvoj z ameriškimi diplomati. Umrli so trije Američani, čeprav so sedeli v dodatno zaščitenem avtomobilu. Obakrat je šlo torej za napad na predstavnike države, ki je zaradi tesnega zavezništva z Izraelom tarča muslimanskih ekstremistov.
Na MZZ sicer dodajajo, da bi bilo lahko vozilo s tega območja po potrebi premeščeno tudi v zadnja leta nemirni Egipt.
Prodati ju ne smejo, voziti drugam se ne izplača
Nenavadna usoda pa čaka obe blindirani vozili, ki so ju na Bližnjem vzhodu uporabljali doslej, saj bosta odšli na odpad. Gre za mercedes-benz ML letnika 1999 in chevrolet suburban letnika 1998, oba se trenutno nahajata v Izraelu.
Na MZZ trdijo, da ju na tamkajšnjem trgu ne bodo mogli prodati, saj izraelski zakon prepoveduje prodajo blindiranih vozil privatnim osebam. Ker pa da sta vozili zelo iztrošeni, tudi ni smiseln njun transport v kakšno drugo državo, saj da bi bili stroški in dajatve ob tem višji od prodajne vrednosti, trdijo na MZZ. Tako bosta oba blindirana terenca končala v razgradnji.
andrej.leban@zurnal24.si
Zanimive avtomobilistične vsebine tudi na forumih Med.over.net.
važn da točno določena oseba dobi napitnino za bogataški posel z državo.
Ko bo narodu dopizdilo jih nobena BMW blenda ne reši več! Samo, kdaj bo to - smo prevelike ovčke, ki so ostale brez paše!
Lahko mu SV sposodi eno Patrio