Električni avtomobili imajo še vedno krajši doseg v primerjavo s klasičnimi avtomobili z motorji na notranje zgorevanje. To ne bi predstavljalo težav, če bi bila na voljo zadostna polnilna infrastruktura. Če ostanete na cesti z izpraznjeno baterijo kilometre stran od najbližje polnilne postaje, je to težava. Toyota jo želi rešiti. Japonci so v patentni urad vložili projekt avtonomnega vozila, ki bo oskrbovalo voznike v stiski, lahko pa bi točil tudi običajno gorivo. Kako naj bi deloval?
Kot je opisano v patentni prijavi, sistem od kupca, ki je v stiski, prejme zahtevo za polnjenje baterije. Vse, kar mora lastnik vozila storiti, je navesti znamko avtomobila in kraj, kjer se je ustavil. Nato se sistem samodejno odloči, katero floto avtonomnih vozil za „polnjenje goriva“ mu pošlje. To določijo glede na svojo lokacijo in in vrsto avtomobila, avtomobil pa se na pomoč pripelje samostojno, brez voznika.
Ko je na cilju se vozilo za "polnjenje" postavi v zahtevani položaj, s pomočjo senzorjev razdalje se samodejno poveže z izpraznjenim električnim avtomobilom. Da bo sistem pomoči čim bolj učinkovit, lahko zagotovi storitev polnjenja za več avtomobilov na eni poti. Nato se vrnite v bazo, da napolni baterijo.
Iz dokumentov je razvidno, da kupcu med celotnim postopkom ne bi bilo treba niti izstopiti iz vozila. Za pravilno delovanje pa bi bili potrebni standardizirani rezervoarji za gorivo in polnilna vrata v vseh avtomobilih, ki jih podpira ta sistem. Po navedbah Toyote ni razloga, da se proizvajalci avtomobilov ne bi srečali s tem vprašanjem.
Rešitev, ki jo je Toyota opisala v patentni prijavi, ni pomembna samo za pozabljive voznike, temveč tudi za avtonomna vozila. Naslov patenta (avtonomno polnjenje in polnjenje avtonomnih vozil) pomeni, da bi lahko v avtonomnih avtomobilih sistem deloval tudi med vožnjo. To lahko primerjamo z oskrbo letala z gorivom v letu. Avtomobili zato ne bi izgubljali časa za polnjenje.
Ali pa prevoz in pomoč z droni ?