Težava pomanjkanja pnevmatik se je šele začela kazati, analitiki pa ocenjujejo, da zna trajati veliko dlje kot polprevodniška kriza. Edina država, ki se je na pomanjkanje do zdaj odzvala ustrezno, je Kitajska, ki že pripravlja ogromno zalogo.
Avtomobilska industrija deluje v zelo zahtevnih časih, ko se spopada s padcem prodaje vozil zaradi koronavirusa, zastoje pri dobavah vozil pa povzroča polprevodniška kriza. Čipov ni dovolj za vse, zato tovarne zaustavljajo proizvodnjo tudi za več tednov.
Analitiki ocenjujejo, da bo škoda, ki jo bo povzročilo pomanjkanje polprevodniških komponent, letos samo v avtomobilski industriji presegla 60 milijard ameriških dolarjev. Pričakujejo sicer, da se bo celotna situacija proti koncu leta umirila.
Krčenje nasadov kavčuka
Da je zadeva še slabša, prihaja še do pomanjkanja pnevmatik. Vzrok je v naravi, saj so bolezni rastlin, suša in poplave zdesetkale nasade v Vietnamu in na Tajskem, ki sta pomembna proizvajalca kavčuka. Poleg tega kmetje sami zmanjšajo površino nasadov.
Ker v nobeni od teh držav ni velikega proizvajalca gume, so gumarska podjetja situacijo izkoristila in pritisnila na manjša združenja kmetov, da zmanjšajo prodajne cene. Slednje so v zadnjih letih dosegle tako nizko raven, da so kmetje sami začeli zmanjševati nasade in jih nadomeščati z gojenjem donosnejših rastlin. Ni niti novih nasadov, saj so postali neekonomični.
Preobrat je nastal v pandemiji koronavirusa, saj se je zaradi proizvodnje zaščitne opreme, zlasti posebnih rokavic in tudi embalažne folije, za katero uporaba umetne gume iz olja ni primerna, povečalo povpraševanje po naravnem kavčuku. Hkrati pa proizvajalci avtomobilov naravnega kavčuka ne uporabljajo samo v pnevmatikah, temveč tudi v številnih tesnilih in izolacijskih elementih. Ker materiala niso mogli prodati zaradi manjše prodaje avtomobilov, so zaloge preusmerili drugam. Odkupila jih je Kitajska, ki že ustvarja dolgoročne rezerve.
Avtomobilska industrija za zdaj še brez panike
Kljub lanski krizi pandemije je Kitajska povečala uvoz gume iz Vietnama. V istem obdobju so na primer ZDA zmanjšale uvoz za skoraj 20 odstotkov. Z normalizacijo stanja v povezavi s pandemijo pa začenja kavčuka primanjkovati. Bloomberg piše, da se bo pomanjkanje v celoti pokazalo šele čez nekaj mesecev.
Trenutno pa se kaže predvsem z občutnim povečanjem cene. Po poročanju Bloomberga se je cena naravnega kavčuka konec februarja povzpela na približno dva dolarja za kilogram, kar je največ v zadnjih štirih letih. Robert Meyer, nekdanji izvršni direktor gumarskega giganta Halcyon Agri Corp., v prihodnjih petih letih pričakuje novo znatno povišanje cene, ki naj bi dosegla kar pet evrov za kilogram.
Po pisanju finančnega portala so veliki proizvajalci avtomobilov situacijo začeli natančneje spremljati šele v zadnjih tednih, večina pa jih še vedno meni, da težave z zalogami gume neposredno ne ogrožajo proizvodnje. Vendar pa lahko v sistemu, ko delajo le z minimalnimi zalogami, težava kmalu postane precej resna. Še posebej, če bodo proizvajalci pnevmatik začenjali dobivati večja naročila.
Težava, ki jo vidi Meyer, je, da s proizvodnjo naravnega kavčuka ni mogoče začeti tako hitro kot s proizvodnjo polprevodnikov, saj postavitev novega nasada traja povprečno sedem let.
a ne uporabljajo izrabljene gume za surovino za nove gume? ja še tega se manka da bo treba kitajsk sekret gor natikat
Bojim se časov, ko bomo morali od Kitajske kupovat še avtomobilske gume !
Kot zmeraj, proizvajalec\pridelovalec na začetku verige dobi p....n dim. Če se pri njem cena dvigne za kak %, potem veriga misli, da mora dvigniti ceno na koncu za potrošnika za 20 %. Podobno je pri žitih in denimo kruhu. Če… ...prikaži več se tona pšenice podraži iz 160 na 180 €, že trgovci sanjajo, da je treba kruh podražiti za 10 %. Ker niso zadovoljni, da bi zaslužili isti (absolutni) znesek na prodan proizvod, temveč je treba zaslužiti vsaj isti % zneska.