Kot pri marsikateri stvari tudi tu obstajata dva tabora. Večina mnenj na spletnih straneh proizvajalcev in javnih forumih pravi, da je treba s tekalnih površin gum pred shranjevanjem odstraniti tujke, saj lahko po nepotrebnem deformirajo tekalno površino gume in ji zmanjšajo funkcionalnost. Potencialno lahko tudi poslabšajo vozne lastnosti, saj zamašijo kanale, ki so namenjeni odvajanju vode s stične površine med gumo in podlago.
Če se lotite odstranjevanja kamenčkov iz tekalne površine, to vsekakor naredite z orodjem z mehko konico, saj bi lahko z ostrim izvijačem ali podobnim orodjem poškodovali tekalno površino.
Drugi tabor zatrjuje, da tisti, ki se loti odstranjevanje tujkov iz utorov na tekalnih površinah, le izgublja čas. Po nekaj kilometrih namreč kamenški sami padejo iz utorov, v gume pa se tako ali tako ujamejo novi. A osebna izkušnja pravi, da tisti zares trdovratni iz utora ne odletijo kar tako in ji je treba včasih tudi pomagati.
Kamenčki lahko vplivajo na centriranje
Vodjo Avto Akademije pri podjetju GMT Primoža Rožnika smo vprašali, kaj meni o odstranjevanju kamenčkov. Pravi, da vsaka motnja, ki odstopa od normalnega stanja, ni dobra, za vožnjo. Takšni so tudi kamenčki v tekalni površini, ki pa se med vožnjo običajno odstranijo sami, zato v bistvu niso nič kritičnega.
Bolj je pomembno, da se kamenčke iz utorov tekalne površine odstrani naslednje leto, preden se gume spet namesti na avtomobil. Predvsem večje kamenčke, ki bi morebiti ostali v utorih, je treba odstraniti pred centriranjem kolesa, saj bi ti lahko vplivali na njegovo uravnoteženost in kolo bi se lahko treslo.
Vendar pa je kamenčke še bolje pobrati iz utorov takoj, ko se gumo sname z avtomobila, saj tako nimajo možnosti, da bi deformirali tekalno površino. E bi tako ali tako morali shranjevati čiste, da na njih ni blata in druge umazanije, vendar je to čisto odvisno od lastnika. Nekateri jih pred shranjevanjem popolnoma očistijo, nekateri pa sploh ne. Vulkanizerji, ki gume svojih strank tudi shranjujejo, jih pred shranjevanjem ponavadi očistijo, saj tako laže ravnajo z njimi.
zimske gume oprat, da gre sol dol. gled kamenčkov pa, poberte vse dol, pa jih zvagajte. no potem pa poglejte na feltne kolk uteži imate gor. glede centriranja pa jest pravim takole.. ene parkrat na polno čez robnik na sezono zelo pomaga...
Poleg odstranitve kamenčkov je zelo dobro gume premazat z tekočino za vzdrževanje gum po celotni zunanji površini...saj le tako lahko pričakujemo od materiala čimdlje optimalnejšo odzivnost. Pa postaviti jih prostore, kjer je konstantna vlaga in temperatura...to pa nikakor niso servisni… ...prikaži več prostori...tam je prostor za orodje. Gume so pa daleč od orodja. Najbolje je, da jih imate nekje v bivalnem prostoru kjer se skrbi za konstatno temperaturo in vlago.