Avto
1984 ogledov

Nova tehnologija bo močno spremenila notranjost avtomobilov

Autoliv zračne vreče integrirane v varnostne pasove Autoliv
Možnost avtonomne vožnje bo precej spremenila notranjost osebnih avtomobilov, v katerih bodo lahko potniki sedeli, ležali, obračali sedeže naokoli in še marsikaj, kar doslej zaradi osredotočenosti na vožnjo ni bilo možno.

Če medtem, ko avtomobil vozi v avtonomnem načinu, potniki na različne načine počivajo na sedežih, so sistemi varnostnih pasov in zračnih vreč, kot jih poznamo danes, lahko hitro obremenjeni do svojih meja, predvsem, če so potniki v sproščenih položajih ali pa so sedeži zasukani naokoli.

Integrirane zračne vreče

Alexander Gulde, višji direktor za globalni virtualni inženiring pri švedskem dobavitelju Autoliv, je za Automobilwoche povedal, da v prihodnosti prednja varnostna pasova ne bosta več montirana na stebriček B, ampak neposredno na sedeže, kot to danes že lahko vidimo na kabrioletih. Poleg tega bodo proizvajalci varnostne pasove in zračne vreče združili v skupne enote.

Pri Autolivu so že razvili zračne vreče, ki so integrirane v varnostne pasove. Gulde pojasni, da tradicionalne lokacije zračnih vreč na volanskem obroču ali nad predalom za rokavice od potnikov zahtevajo, da sedijo v razmeroma togem položaju v smeri vožnje. To v avtonomnih avtomobilih ne bo več samoumevno, zato varnostne sisteme pospešeno prilagajajo različnim položajem sedenja in se bodo v prihodnosti premikali skupaj s potniki.

ZF-Friedrischshaven ogrevani varnostni pasovi | Avtor: ZF ZF

Prilagodljiva zaščita

Druga novost pri zaščiti potnikov so prilagodljivi varnostni sistemi, ki se individualno prožijo glede na telesno zgradbo potnika in obseg nesreče. Različna tipala v delčkih sekunde ocenijo, kako resna je nesreča ter kako visoki ali stari so potniki in na podlagi tega določi, kako močno se bo zategnil varnostni pas in katere zračne vreče se bodo sprožile.

Pri podjetju ZF-Lifetec pojasnjujejo, da je predvsem pri starejših ljudeh prišlo do zlomov kosti, saj se je varnostni pas preveč zategnil ali pa se je zračna vreča premočno sprožila. Če gre za stvar življenja ali smrti, je to povsem sprejemljivo, če pa pride le do manjšega trka, pa lahko potnike varujejo bolj nežno.

Pri ZF-LIfetec raziskujejo tudi, kako lahko sistemi potnike zavarujejo, še preden se nesreča zgodi. Temu služijo majhni valji, ki počasi, a vztrajno potnika, ki se je preveč nagnil naprej, potegnejo proti naslonjalu, kjer je optimalno zavarovan.

Pomemben trend je tudi povezava varnosti in udobja. Električni avtomobili denimo porabijo veliko elektrike za gretje kabine. Zato razvoj gre v smeri integracije grelnikov v volanske obroče in varnostne pasove. Pri ZF-Lifetec pojasnjujejo, da se v primerjavi s celotno kabino se ti elementi segrejejo zelo hitro in za ogretje potnikovega telesa potrebujejo le delček energije, ki je potrebna za gretje kabine.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Toma 21:19 26.september 2024.

    Avtomomna vožnja? A je to tisto ko tupemu Hrvatinu ne uspe pripeljati avta na oder z daljincem?

  • Ender3 17:55 26.september 2024.

    Rabili bomo padala a niso rekli, da se bomo po zraku vozili🚁