Avto
1979 ogledov

Test pokazal, kdaj bo električnemu avtu v zastoju in vročini zmanjkalo baterije

Test laboratorij vročina ADAC ADAC
Ali je v vročini bolje sedeti v električnem avtu ali avtu na termični pogon? ADAC je v svojem novem laboratoriju dokazal, kateri porabi manj energije.

Nemški avtoklub ADAC je v svojem tehnološkem centru v Landsbergu am Lech pred nekaj tedni odprl novo klimatsko komoro, ki je posebej prilagojena za testiranje elektromobilnosti. Gre za najsodobnejšo testno tehnologijo, ki po razlagi predstavnikov avtokluba omogoča edinstveno in celovito ocenjevanje električnih vozil v ekstremnih podnebnih razmerah.

Tudi simulacija izgub med polnjenjem in vleke prikolice

V laboratoriju imajo na voljo dinamometer za vsa kolesa, klimatske komore in napredno tehnologijo hitrega polnjenja z močjo do 300 kW. Laboratorij je na voljo za najrazličnejše teste, ki bodo dvignili standarde zaščite evropskih potrošnikov, je prepričan vodja testiranja vozil pri ADAC Dino Silvestro.

Klimatska komora omogoča testiranje vozil pri temperaturah od -20 do +40 stopinj Celzija. Na ponovljiv način je mogoče simulirati različne scenarije vožnje, od standardiziranih preskusnih ciklov do dejanskih voznih poti. V prihodnosti bodo preizkuševalci preverjali porabo energije, učinkovitost, doseg, obnašanje pri polnjenju in tudi posebne scenarije, kot je uporaba električnih vozil za vleko, na primer prikolic.

Osem ur zastoja pri 35 stopinjah

Prvi test v novi klimatski komori je simuliral prometni zastoj v poletni vročini. Želeli so analizirati obnašanje električnega avtomobila v vročih pogojih mirovanja v prometu. Inženirji so osem ur simulirali tipičen poletni dan, pri tem pa temperaturo okolice dvignili vse do 35 stopinj Celzija ob različni stopnji sončne svetlobe. Slednjo so simulirali z UV žarnicami.

Testno vozilo je bilo tesla model Y. Na začetku testa je imel avto 60-odstotno napolnjenost baterije, klimatska naprava pa je bila stalno nastavljena na 20 stopinj Celzija. Vozilo je delovalo v tako imenovanem 'načinu za kampiranje', da bi zagotavljali enakomerno klimatizacijo.

Zaradi simulirane sončne svetlobe se je temperatura armaturne plošče dvignila med 30 in 45 stopinj Celzija, zunanja stran vetrobranskega stekla pa celo čez 60 stopinj Celzija. Kljub visokim zunanjim temperaturam je klimatska naprava ves čas ohranjala notranjo temperaturo pod 25 stopinj Celzija, merjeno v višini glave in pri stopalih.

Test vročine v avtu | Avtor: ADAC ADAC

12 kWh v osmih urah proti 15 kWh v eni uri

In tu nastopi zelo zanimiva meritev, ki jo omogoča tehnologija novega laboratorija. Klimatska naprava je za hlajenje porabljala približno 1,5 kW energije, z občasnimi odstopanji ob spremembah v sončni svetlobi ali po odpiranju vrat. Skupno je model Y med osemurnim testom porabil približno 12 kWh energije, kar je pomenilo 16-odstotno izgubo napolnjenosti baterije.

Z drugimi besedami, električni avto je na uro porabil okoli dva odstotka kapacitete baterije oziroma osem kilometrov dosega na uro.

Glede na pretekle teste bi v enakih pogojih avto z motorjem na notranje zgorevanje porabil od 1 do 1,5 litra goriva na uro, kar bi ustrezalo približno 10 do 15 kWh na uro. Ob tem bi seveda proizvajal tudi izpušne pline. Navedeno jasno kaže prednost v učinkovitosti električnega avtomobila.

"Prvi test v novem ADAC-ovem laboratoriju za elektromobilnost kaže, da se voznikom električnih avtomobilov z vklopljeno klimatsko napravo ni treba bati, da bi obstali v dolgem prometnem zastoju pri visokih temperaturah," je povedal Silvestro. Kljub temu velja priporočilo, naj popotniki tudi poleti poskrbijo za zadostno napolnjenost baterije, da bodo lahko ohranili hladno glavo tudi v najhujši vročini.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice