Avto > Testi
3237 ogledov

Gizdalin X z zasloni in alternativnim pristopom udobja

Citroen C4 X
1/27
Saša Despot Citroen C4 X
Prostorna in cenovno racionalno pozicionirana nova Citroënova limuzina C4 X gradi svoj položaj tudi na udobju in prostornosti.

Pri Citroënu gotovo raje slišijo, da njihov novi model C4 X imenujemo križanec. Saj ima vendar črko X v imenu, črne zaplate po bokih, pa še za limuzino nadpovprečen odmik od tal! A če rečemo bobu bob, potem gre vseeno najprej za klasično zasnovo z ločeno potniško kabino in prtljažnim prostorom. In tudi v prometnem dovoljenju piše, da je 'limuzina'.

Dejansko pa lahko ponudi več vsebine (ter višjo ceno) in res ne bi bilo primerno, da bi C4 X imeli za neposrednega naslednika nizkocenovnega limuzinskega modela C-elysee, ki je bil ena od Citroënovih vročih žemljic prejšnjega desetletja. Ne nazadnje je C4 X s 4,6 metra za skoraj 20 centimetrov daljši. Prav tako to ni brat dvojček Peugeotovega fastback modela 408 - slednji ima pet vrat in je postavljen na sodobnejšo EMP2 platformo, ob tem da je še daljši in nižji. 

C4 X je torej povsem originalen znamkin model v C segmentu, ki so ga izpeljali iz kombilimuzinskega C4. 

Podaljšan zadek doda okoli 20 centimetrov, treba je priznati, da so se oblikovalci z različnimi linijami in svetlobnim podpisom potrudili, tako da pogled na avto ni dolgočasen. Sprednji del je bolj kot ne kopija kombilimuzine. 

Medosna razdalja je ostala enaka, zato za potnike ni večjih sprememb. Pa jih tudi ne rabi, saj že kombilimuzina slovi kot eden najbolj prostornih modelov med konkurenti, v katerem se dobro počutijo štirje, po potrebi tudi pet potnikov. Čeprav od strani padajoča streha nakazuje, da bi imel C4 X lahko celo skrita peta vrata, kot smo vajeni pri kakšnih škodah pa tudi konkurenčnemu renault megane conquestu, ostaja citroën pri klasičnem limuzinskem pokrovu z ožjim dostopom do prtljažnika. Vseeno lahko skozi luknjo še kar udobno nalagamo tudi nekoliko večje predmete, sami smo skoznjo na primer spravili dva zložena supa in vso pripadajočo družinsko kramo, z nekaj muje in s podrtimi naslonjali pa celo kolo. Skupaj je prostora v zadku za 510 litrov, maksimalna obtežitev pa je tudi spodobnih 460 kilogramov.

Mehek!

Ustroj notranjosti je sodoben, a z zavedanjem, da je bilo treba mestoma tudi prihraniti pri kakšnem materialu ali zaključku. Resnih pripomb pa ni, še posebej ko se zleknemo v sedeže. Tudi sicer je ključna besedna zveza tega avta 'mehkoba'. Levji delež pri tem ima podvozje s svojstvenimi Citroënovimi blažilniki s progresivnim hidravličnim omejevalnikom, ki skorajda brezčutno pobira cestne neravnine, hkrati pa kar dobro ohranja stabilnost karoserije. Mehak je tudi volan, morda celo nekoliko preveč, saj ga je mogoče vrteti dobesedno z mezincem. 

Voznikov delovni prostor je sestavljen iz zmesi digitalnega in mehaničnega, slednje je še posebej dobrodošlo. Za nadzor nad ključnimi funkcijami vožnje in klimatizacije ima namreč avto fizična stikala, zato je uporaba precej poenostavljena. C4 X ima tudi novo različico infozabavnega vmesnika v slovenščini, pri katerem je mogoče na sredinskem desetpalčnem zaslonu prosto razmeščati gradnike najbolj priljubljenih vsebin oziroma funkcij. Se pa zdi vmesnik nekoliko manj dodelan kot pri Peugeotovih sorodnikih. V oči je padla tudi posebnost, da pri izbiri ventilacije ni mogoče izbrati hkratnega delovanja v telo in vetrobransko steklo.

Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot

Lahko s kar štirimi zasloni, eden za jabolka

Ker je imel testni avto najbogatejšo serijsko standardno opremo, je bil opremljen še z dvema 'digitalnima' dodatkoma. Prvi je HUD zaslon, ki podatke projicira na dvižno stekelce pred voznikom. Resnici na ljubo voznikov petpalčni digitalni zaslon povsem zadostuje.

Druga posebnost je dodaten nosilec za tablico pred sovoznikom, ki ima za kratkočasenje med vožnjo tako možnost uporabe lastnega zaslona oziroma tablice, ki jo fiksira v namenski etui. V šali gre torej za cenejšo izvedbo ideje, kot jo vidimo v najsodobnejših luksuznih mercedesih s trojnim zaslonom na armaturki.

Težava za marsikoga, ki bi želel preizkusiti nosilec, pa bo, da je okvir etuija glede mer in razporeditve lukenj prilagojen predvsem izdelkom z obgrizenim jabolkom v logotipu.

C4 X gre prav gotovo pohvaliti glede asistenčnih sistemov, ki so že pri vstopni opremi feel kar bogato odmerjeni. Pod črto in z najboljšo opremo pa zmore avto polsamodejno vožnjo druge stopnje, torej skupaj s popravki smeri in samodejnim sledenjem prometnemu toku. Da pa je to mogoče, mora biti menjalnik samodejen, zato ročnega razen v vstopni opremi sploh ni v ponudbi.

Pri avtomatiki gre za že dobro znani hišni osemstopenjski menjalnik, ki zagotavlja dovolj hitro pretikanje in ugodno porabo. Po potrebi je mogoče prestavljati tudi z obvolanskimi naperki. Poraba je ugodna, uveljavljeni 1,2-litrski trivaljnik se zadovolji z manj kot šestimi litri bencina na sto kilometrov, ob tem pa zagotavlja dovoljšne pospeške in navor za premagovanje klancev. Na razpolago je tudi dizel, entuziasti pa lahko posežejo tudi po povsem električni različici.

Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot

Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot

Prtljažnik | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Alternativa tudi pri ceni

Kot že omenjeno, je vožnja predvsem mehka. Od C4 X ne gre pričakovati trofej na relijih, avto na podaljšani platformi, ki jo sicer uporablja več Stellantisovih modelov manjšega B razreda, je namenjena predvsem nestresnemu premikanju. To pa opravi prav dobro in se zaradi razmeroma visokega odmika ter dodatne zaščite lahko brez skrbi spoprime tudi s kakšnim makadamom na poti do planinske postojanke. 

Cenovno se C4 X na ceniku (šibkejši bencinar in ročni menjalnik, s financiranjem) začne pri 20.850 evrih, kar je nekaj stotakov več od kombilimuzine. Za bogatejše opreme sta rezervirana močnejši bencinar in avtomatika, s tem pa je višja tudi cena. A spet ne pretirano, kombinacija najvišje opreme z bencinarjem, kot smo jo vozili na testu, je na voljo od 26.300 evrov naprej. Glede na videno smo lahko v današnjih časih kar zadovoljni s ceno, saj gre dobesedno za velik kos avta. 

Slovenci sicer tradicionalno preferiramo kombilimuzine in karavane, vseeno pa tudi C4 X ni napačna izbira za tiste, ki jim je videz limuzine z dodatkom gizdalinstva bolj pogodu. Kot omenjeno mu glavno konkurenco tudi v cenovnem smislu predstavlja renault megane conquest.

Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot
Citroen C4 X | Avtor: Saša Despot Citroen C4 X Saša Despot

Komentarjev 1
  • Toma 07:08 20.november 2023.

    Izgleda, da ne znam več šteti! Sem prišel le do 2...

Sorodne novice