Škoda je bila pred žametno revolucijo konec osemdesetih let in priključitvijo Volkswagnovi skupini tipično socialistično podjetje, iz katerega so prihajali predvsem avtomobili, ki so ustrezali ČSN.
Vprašali se boste: "Kaj je ČSN?", in tega vam nihče ne bi smel zameriti. ČSN je bila namreč kratica za "českoslovaško normo", češkoslovaški ekvivalent našega JUS ali nemškega DIN, ki je predvidevala tudi, kot nam je ob nekem malce potrjenem večernem omizju nekoč razločil neki Škodin funkcionar, da ima avtomobil karoserijo, sedeže, volan, štiri kolesa ter motor in pogon zadaj. Kaj več od tega pa je bilo bolj le nujni dodatek.
In tako so iz Škode prihajali avtomobili, ki so danes med češkimi nostalgiki sicer približno tako priljubljeni kot pri nas fički, v njihovem času pa so jih ljudje vozili bolj ali manj le zato, ker drugih niso imeli. Bile pa so častne izjeme. In te so bile zelo drugačne, saj se danes pravi avtomobilski navdušenci še vedno z nostalgijo spomnijo športnih avtomobilov, kakršni so bili škoda 1101 sport, škoda 1100 OHC, škoda 110 R in predvsem škodi 130 RS in 130 LR. Slednja je tekmovala celo v reli skupini B.
Športna linija
In ta nostalgičen spomin se je prelil tudi v Škodine današnje športno naravnane linije, ne le program RS za najbolj športne različice škod, ampak tudi športno navdihnjeni opremski različici monte carlo in sportline. Različico sportline so namenili tudi karoqu, škodinemu srednjemu in tudi prvemu športnemu terencu nove generacije (če zamolčimo yetija, ki je bil nekaj posebnega). In takšen karoq sportline smo vozili tudi na testu.
Kaj v bistvu paket sportline prinaša? Predvsem malce drugačne odbijače, enotno barvo karoserije, ki je bila na testnem karoqu črna, sijajne kovinske in karbonske dodatke v kabini in bolj športne sedeže, ambientalno led osvetlitev ter digitalne merilnike, na katerih so oblikovali tudi dodatni prikaz z razločno vidnimi podatki o motornih vrtljajih in hitrosti na sredi zaslona.
Prenova
Bolj pomembne so spremembe, ki jih je prinesla lanska medgeneracijska prenova. Najbolj opazni so gotovo novi, bolj ozki žarometi, ki so na voljo tudi z matrično led tehniko. Imel jih je tudi testni karoq in lahko povemo, da se njihov nakup splača. Malce drugačna je tudi maska hladilnika, dodali pa so tudi nekaj aerodinamičnih izboljšav. Spremembe, s katerimi se je karoq uskladil z novejšimi modeli češke znamke, so gotovo pripomogli k temu, da deluje bolj zrelo in navsezadnje tudi bolj skladno kot pred prenovo.
V notranjosti je najbolj očitna novost izčrpna digitalizacija voznikovega delovnega prostora. Digitalni merilniki so postali serijski, bolj učinkovito pa deluje tudi infozabavni sistem. Sicer pa še naprej velja, da je kabina presenetljivo prostorna, tudi na zadnjih sedežih se dobro sedi, dober vtis pa podkrepi tudi soliden prtljažnik.
Testni karoq je poganjala najšibkejša bencinska varianta. Gre za 110-kilovatni 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki v kombinaciji s sedemstopenjskim menjalnikom DSG moč prenaša na prednji kolesi. Gre za stara znanca iz karoqa pred prenovo in številnih drugih modelov Volkswagnove skupine, ki v tem modelu nekako predstavljata zlato bencinsko izbiro. Moči sicer ni ravno za razmetavanje, a tudi ne premalo, da bi čutili željo po več. Tako motorizirani karoq bo gotovo poskrbel za večino zahtev povprečnega lastnika in ni potrebe, da bi posegali po čem močnejšem. In tudi ko gre za porabo, je ta povsem solidna, saj se je na testu bolj ali manj gibala v okolici sedmih do osmih litrov.
Takšen karoq je sicer bolj salonski kot pravi športnik, in če se po zmogljivostih ne približuje ravno športnikom z začetka tega teksta, je gotovo tudi daleč od tiste druge manj bleščeče kategorije zgodovinskih škod, ki jih je narekovala ČSN. In takšen je tudi za ceno malce manj kot 35 evrskih tisočakov, kolikor je stal testni, precej solidna izbira.
škoda karoq 1.5 TSI DSG sportline
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.498 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrtljajih
Največji navor: 250 Nm pri 1.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.382 x 1.841 x 1.603, medosna razdalja 2.638
Prtljažnik (v litrih): 521-1.630
Poraba: 6,4 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 146 g/km
Cena v evrih: 34.593
Čisto noben članek, pa ne navaja hibe z menjalnikom ki je neodpravljiva in povzroča ropot pri menjavanju prestav pri speljevanju če greste brati na angleske forume je večina 1.5 tsi motorjev z to hibo ne samo skode vendar vsi Volkswagen… ...prikaži več motorji po letu 2018. Sam sem ga kupil lansko leto in je zelo moteče večkrat na servisu zaradi tega in se ne da urediti prodajalci bi morali to obveščati.