Renault po tržno medlem fluencu, kupce limuzin C-segmenta nagovarja z oblikovno veliko bolj posrečenim megan grand coupejuem, ki v marsičem deluje tudi kot štirivratna kupe različica le tega. Vseeno pa gre za udobnemu prevozu namenjeno limuzino in ne športnika kot nakazuje njegovo ime.
Čeprav je trg srednje velikih limuzin v zahodnem delu stare celine že videl boljše čase, pa je trg še zmeraj dovolj pomemben in zanimiv za številne znamke. Čeprav niso več tako številčne pa se sodelujoče poslužujejo zanimivih prijemov, kako te modele narediti bolj mamljive.
Eden najboljših dokazov za to je znamka Renault, ki je limuzinski različici megana namenila pomenljivo ime grandcoupe in temu primerno ukrojila tudi njegovo srajčko, kar pomeni obliko.
Kupejevska streha in liftback zadek
Do B-stebrička je sicer izrezana kombilimuzina, za katerim pa se začne linija strehe kasneje in položneje spuščati proti kratkemu – liftback zadku, s čimer tvori nekako volj kupejevsko strešno silhueto. Na prvi pogled vsekakor zelo privlačno in domiselno, tako da lahko rečemo, da je oblikovalcem delo odlično uspelo. Piko na i so pri testnem avtomobilu pomenila dvobarvna 18 palčna platišča, ki ga naredijo še za ščepec bolj športnega. Tudi nos vozila nam je bil všeč, predvsem zaradi agresivnega odbijača, smo pa pogrešali polne LED luči, saj so v tej tehniki cestišče osvetljevala le čez dan.
Lepo presenečenje na zadku je izgled LED luči, ki vozilu svojo dolgo horizontalno silhueto dvigujejo imidž. Pohvaliti pa moramo tudi dejstvo, da vozilo prihajajoče potnike samodejno pozdravi z blago osvetlitvijo avta in okolice.
Potniška kabina, ki se je ne bi branili veliki
Vstop v potniško kabino je značilno limuzinski, kar ne bo po godu starejšim osebam, ki ne marajo usedanja navzdol. Položaj za volanom je dober, ergonomija pa značilna za znamko oz. modele zadnje generacije. To pomeni velik osrednji zaslon na dotik in značilno oblikovana stikala pod njim ter stikalo sistema multi sense na podaljšku ter še nekatera (dokaj redka) druga. Pri testnem avtomobilu nam je bilo manj všeč dejstvo, da ni premogel ogromnega zaslona v obliki tablice, se pravi pokončno obliko, ampak manjšega prav tako pravokotne, ampak ležeče oblike. Z ergonomskega stališča še vedno zahteva nekaj privajanja, kakor tudi privajanje na občutek, kje se nahaja kakšno stikalo. Najhitrejšni ni niti uporabniški vmesnik.
Se pa grandcoupe ponaša z zglednim videzom notranjosti, ki je glede na cenovni razred prava paša za oči. Prednja sedeža bogatega oblazinjenja in športnih bočnih stranic kar vabita, da se usedete. Tako zaradi raznolike tkanine v kombinaciji pliša in usnja, kakor tudi zaradi lepo vidnih kontrastnih šivov in všečne grafike osrednjega dela. Sedeži, ki se jih ne bi branil niti večji talisman ali še kakšna dražja limuzina D-segmenta.
Le povprečno prostoren
Ne trka pa na vrata D-segmenta kar se tiče prostornosti, kjer je predvsem v drugi vrsti povprečna količina centimetrov in zračnosti, je pa res, da „kupejevska“ linja strehe ne omejuje pretirano prostora za glave. Glede prtljažnika oz. prostora je treba vedeti, da gre za klasično triprostorsko zasnovo avtomobila, kar pomeni ločen prtljažni prostor in s tem povezane omejitve. Je pa grandcoupe od talismana podedoval skriti roki za prtljažna vodila in lepo obdelavo prostora oz. stranic ter dodane predale na robovih. Je pa prtljažno dno, ki skriva še nekaj odlagalnih površin, manj obdelano, kar izkazuje cenovno poslanstvo modela.
Glede opreme je testno vozilo „k mizi prineslo“ konkretno in korektno opremljenost s kakšnim bombončkom v obliki projekcije pred voznika (ampak z zaslončkom), tipko za zagon motorja ter odlično ambientalno osvetlitev v različnih „načinih“ oziroma barvnih odtenkih. Smo pa poleg prej omenjenih LED svetil pogrešali parkirno kamero zadaj, radarski tempomat (moramo pa pohvaliti, da so povečali razpon delovanja tempomatu, ki mu lahko tako kot prej laguni nastavljaš držanje hitrosti kar do 200 km/h) in gretje prednjih sedežev. Seveda si kupec lahko vse to omisli, če se sprehodi skozi seznam doplačil, glede na končno ceno pa smo mu glede opremljenosti namenili oceno prav dobro.
Všečen motor, podvozje na strani udobja
Enako dobro se je odrezal tudi motor, ki (sedaj) pomeni najbolj zmogljivo dizelsko opcijo (pred tem je bil namreč na voljo še v izvedbi z dCi 130 motorjem), a pomeni dovolj zmogljivo alternativo za večino uporabnikov. Predvsem tiste, ki predstavljajo ciljno skupino kupcev, ki se praviloma gibljejo in odločajo za motorje velikosti 1.6-litra z močjo okoli 80 kilovatov. Renaultov 1.5-litrski dCi tem parametrom zadosti do potankosti, saj z 81 kilovati in 260 Nm največjega navora preko ročnega šest stopenjskega menjalnika zadosti večini potreb klientele.
Poraba in prtljažnik prednjačita
Kjer pozitivno izstopa pa je tudi na področju voznega udobja, saj vzmetenje ponuja všečno kombinacijo športnosti in udobja, kjer je tehtnica vseeno malenkostno nagnjena na stran udobja. Manj všeč nam je bila zvočna zatesnjenost, predvsem kar se tiče piša vetra, ki je preveč slišen v notranjost že pri hitrostih okoli in malce nad 110 km/h. Motor, čeprav ne gre ravno za predstavnika t.i. „šepetajočih“ dizelskih motorjev, s prebojem hrupa v kabino sicer ni moteč, se pa bolj sliši piš vetra.
Grandcoupe ni najboljši tudi kar zadeva preglednosti nazaj, ampak to od modela tega kova niti ne pričakuješ. Zato smo še bolj pričakovali, da bo del serijske opreme tudi parkirna kamera. Digitaliziran namreč grandcoupe je, saj so del serijske opreme poleg vse znane povezljivosti tudi digitalni merilniki (pa čeprav deljeni). Se pa zelo dobro odreže, ko je govora o ekonomičnosti, saj smo na testu beležili porabo med 5,5- in šestimi litri, povprečje pa se je zaustavilo pri še vedno zelo spodbudnih 5,7 litra. Glede na dejstvo, da gre za 4,63 metra dolgo limuzino, zelo spodoben podatek. Prijetno pa presneti tudi prtljažnik, ki je s 550 litri krepko v zgornji polovici razrednega povprečja.
Kljub imenu ni športnik
Vseeno pa grandcoupe ni in ne želi biti športnik, saj mu zato manjka kar nekaj dinamičnega talenta, pa najsi je govora o športnosti podvozja, neposrednosti krmilnega mehanizma ali vozne dinamike v celoti. Nagibanja v ovinkih je malce preveč, zavorni sistem ne zmore pretiranega „mučenja“, volanski mehanizem, čeprav lepo ojačan pa je premalo informativen.
Piko na i pomeni tudi cena, ki se z nekaj dodatki v obliki 18 palčnih platišč, ambientalne razsvetljave, head-up projekcije in elektronske parkirne zavore s slabih 20 tisočakov povzpne le do in malce preko 21 tisočakov. Mi bi sicer temu dodali še na 690 evrov ocenjene polne LED luči in bili z izplenom zelo zadovoljni.
Podatki o vozilu: (Renault Mégane Grandcoupe Intens Energy dCi 110)
Motor: 1.461 cm3, štirivaljni turbodizelski
Moč: 81 kW (110 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 260 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.632 × 1.814 × 1.443, medosna razdalja 2.711
Prtljažnik (v litrih): 550
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 100 g/km
Zmogljivosti: 201 km/h, 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 19.910 (osnovna)/ 21.541 evrov (testni)
Plusi: zelo všečna podoba, še posebej z 18“ platišči, Izgled zadnjih LED luči in pozdravna osvetlitev ob prihodu, bogata ambientalna razsvetljava, udobno vzmetenje, ekonomičnost, razmerje med ceno in dobljenim.
Minusi: manjkala kamera in polni LED, piš vetra v notranjosti;
Konkurenti: Hyundai i30 fastback, Honda civic grand.
Vozil sem BMW, Audi... Sedaj Renault grand sceni. Cenejši in boljši je od nemcev...
Hvala za francoska jajca...nikdar več..
Plastic - Fantastic