Generalno gledano imamo do fordov nek hladno vroč odnos. Pri vsaki prenovi naredijo nekaj vrhunskega na eni strani in ga po drugi nekje pihnejo mimo. Tudi, če to pomeni zgolj to, da se nekaterih stvari pri prenovi niso dotaknili, pa bi se jih morali. V novem focusu so podaljšali medosno razdaljo, pa tudi sicer sem ga najprej parkiral poleg njegovega predhodnika v karavanski različici in se mu je po dolžini celotnega vozila že izjemno približal.
Prenovljen je tudi motor, ki sicer prihaja iz fieste. Sicer pa, dizajn je privlačen odkar ima ford novo masko na kljunu, linije pa še bolj tekoče kot so bile. Lep avtomobil na zunaj, pa tudi v notranjosti mu ne gre pripisati večjih pomanjkljivosti na prvi pogled, z izjemo 20 centimetrskega (po diagonali) komunikacijskega zaslona, ki štrli iz armaturne plošče kot da mu tam ni mesto. Materiali vsaj dajejo videz kakovosti, vsej je dodelano, sedeži so udobni.
Ozvočenje pa… Lepo vas prosim! Ford je znal v preteklosti presenetiti v tem segmentu, sploh pa pri opremi titanium (business), v tem primeru pa šest zvočnikov zveni kot eden, torej mono, prazno, vse skupaj pa je tudi sicer brez vsakršne moči. Kar se notranjosti tiče, moram omeniti še naslon za roko, ki ga tako rekoč ni.
Če ste umrli za volanom
Zakaj se torej ukvarjam z malenkostmi, ki v skupni sliki niti niso tako pomembe? Ravno zato, ker bi focus lahko preskočil golfa, če bi se jim posvetil v zadostni meri. Asistent za vozni pas in adaptive cruise control, ki ju je mogoče vklopiti le hkrati, sta vrhunska. Recimo temu sistem za polavtonomno vožnjo, ki vključuje radarski tempomat in sistem za preprečevanje menjave voznega pasu, je boljši kot v trikrat dražjih avtomobilih prestižnejših znamk. Sistem drži avtomobil znotraj voznega pasu tudi pri višjih hitrostih, tempomat ustavlja presenetljivo natančno in pravi čas. A bistveno je, da prehod med tem, ko prepustiš avtomobil sistemu in ko nato sam prevzameš kontrolo, mehak in takojšen. Da te torej avtomobil ne vleče na silo nazaj na drug pas, če ti tega nočeš. In seveda obratno, ko zopet spustiš volan in stopalko za plin, avtomobil vse počne sam – torej sledi avtomobilu pred teboj in se drži voznega pasu.
Vse to velja za tekočo vožnjo, nikakor pa sistem ne deluje pri vožnji v koloni z veliko ustavljanji na ničlo, recimo temu tako. In še to, volan lahko spustite za minuto, šele nato pa začne avtomobil upočasnjevati, ker predvideva da ste zaspali ali da je z vami nekaj narobe, medtem ko nekateri zelo dobri tovrstni sistemi po dveh opozorilih drastično zavrejo, tako da umrete od strahu, če vas ni že prej zadela kap za volanom.
Kaj še?
Motor je vrhunski, poskočen za le 92 kilovatov, nad lego vozila absolutno nimam pripomb tudi po povečanju medosne razdalje. Bistvene razlike med sport, eco in normal nastavitvami nisem zaznal. Osem stopenjski menjalnik bi lahko bil boljši. Predvsem ko je motor hladen, prestavljanje ni najbolj tekoče. Kabina je super izolirana, pri 130 kilometrih na uro smo v njej namerili 56 decibelov hrupa, kar je izjemno nizko.
Če so vam primerjave pri srcu, sem analiziral še cene rabljenih focusov in golfov (zadnjih dveh generacij) in lahko rečem, da prvi v primerjavi s slednjim ne izgublja več toliko na ceni (pustimo karavansko različico). Pri fordu pa so končno ceno tudi nekoliko skorigirali in je za 2.700 evrov nižja kot je bila na začetku leta. Za 15.790 evrov boste lahko odpeljali osnovno verzijo z 1.0 motorjem, testni ena in pol litrski pa se je brez popusta in z dobrimi tremi tisočaki dodatne opreme povzpel kar na 30 tisočakov. Brez dodatne opreme in s popustom, pa končna cena znaša 24.140 evrov. Focus se torej visoko ceni, a ne brez razloga.
Podatki o vozilu (ford focus 1,0 EcoBoost 125 trend edition business, aut.)
Motor: 998 cm3, turbobencinar
Moč: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 170 Nm od 1.400 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.378 × 1.825 × 1.452, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik (v litrih): 341-1.320
Poraba na testu: 7,5 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 126 g/km
Zmogljivosti: 196 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 22.240 (osnovni)
Konkurenti: VW golf, seat leon, renault megane, hyundai i30, kia ceed, peugeot 308, opel astra ...
PLUSI: videz, dinamičnost, delujoči asistenčni sistemi, vožnja, dinamičnost, sedeži, zatesnjenost.
MINUSI: vstopni audio sistem, kratek naslon za roko.
Sicer za forda ne morem govoriti, ker ga še nisem vozil, me pa skrajno moti zgrešen naslov: "ali je ta in ta lahko boljši od golfa...". Avtor članka: ali si vernik presvete nemške trojice ali pa plačan od njih? Zakaj… ...prikaži več je golf referenca? Golf že dooooolgo ni več defacto standard in referenca v tem razredu. Veliko drugih ga "ščije" po celi dolžini, tako po ceni kot tudi po kvaliteti in voznih lastnostih.
ameriško ne bo -ne sme bit-nikoli boljše od evropskega
Niti ford niti vw ni avto Vw pa itak hvalijo ljudje , ki še v drugem avtu sedeli niso