Nemčija je največji izvoznik rabljenih avtomobilov, ocenjuje pa se, da ima kar tretjina vseh prevrtene kilometre. Evropska unija je zdaj odločena, da temu končno naredi konec.
Evropski parlament je ta teden začel z pobudo, ki bi utegnila drastično zmanjšati prevare v povezavi s prevrtenimi kilometri rabljenih avtomobilov. Najverjetneje bodo uporabili rešitev Belgije, kjer so za 97 odstotkov zmanjšali tovrstne poneverbe.
Odbor za promet Evropskega parlamenta je izglasoval poročilo, ki ga je sestavil poslanec in član nemškega SPD Ismail Ertug. Poročilo naj bi se kmalu znašlo na glasovanju na planetarnem zasedanju evropskega parlamenta. Parlament lahko od Evropske komisije, institucije, ki predlaga pravne akte Unije, zahteva, da začne zakonodajne dejavnosti na posameznem področju.
Odbor za promet je zaradi številnih primerov z v povezavi z manipulacijami prevoženih kilometrov naročil izdelavo študije o manipulacijah. V raziskavi so ocenili, da je med pet in 12 odstotkov rabljenih vozil v državah članicah EU zmanjšano število prevoženih kilometrov v rabljenih avtomobilih. Nekatere članice EU pa po tem močno odstopajo. Tako naj na Poljskem kar 90 odstotkov uvoženih avtomobilov nima prikazanega realnega števila prevoženih kilometrov, iz raziskave pa je jasno, da je kar pri tretjini nemških avtomobilov števec kilometrov prirejen.
Raziskava je pokazala, da se je leta 2014 iz ene v drugo članico EU izvozilo 2,4 milijona avtomobilov. Najpogostejše se s prevoženimi kilometri manipulira pri avtomobilih, ki jih podjetja dajejo na uporabo svojim zaposlenim, nato pri zasebnih avtomobilih z velikim številom prevoženih kilometrov, sledijo lahka dostavna vozila, taksi vozila in vozila, ki so bila v lasti rent-a-car agencij.
S to težavo se v največji meri sooča 13 najnovejših članic evropske povezave, medtem ko so tovrstni primeri v starih članicah EU15 redkejši, kar za dva do trikrat redkejši. Z zmanjšanjem števila prevoženih kilometrov se umetno povečuje vrednot rabljenim vozilom, študija pa nakazuje, da je ta umetno dvignjena vrednost večja med dva do pet tisoč evrov na posamezen avtomobil. Odvisno od tega, v kateri razred se uvršča avtomobil.
Poleg tega ima tovrstno početje vpliv še na druge negativne posledice kot je dražje vzdrževanje takih vozil in zmanjšana varnost na cestah. v študiji je ocenjeno, da naj bi bila ekonomska škoda na ravni celotne unije med 5,6 in 9,6 milijard evrov. Nič čudnega, da je zaupanje na trgu v rabljena vozila na najnižji točki v zgodovini.
Car-Pass je izvedel raziskavo v petih državah članicah EU, v Belgiji, Nemčiji, Franciji, Luksemburgu in na Nizozemskem. Njihova blaga ocena je, da ima rabljen avtomobil v povprečju za 60 tisoč kilometrov zmanjšajo število prevoženih kilometrov.
Do zdaj je to težavo najbolj učinkovito rešila Belgija, ko je leta 2006 uvedla sistem imenovan Car-Pass. Gre za centralizirano bazo podatkov, v katero se pri vsakem obisku avtoserviserja, vulkanizerja oziroma servisne delavnice vpisuje število prevoženih kilometrov. Tudi, ko je treba zamenjati zgolj žarnico v žarometu. Vse servisne delavnice so zakonsko obvezane v sistem baze podatkov vnesti število prevoženih kilometrov. Tako so možnosti manipulacije s prevoženimi kilometri zmanjšali na minimum. Prodajalec rabljenega vozila je na zahtevo potencialnega kupca dolžan predložiti najnovejši izpis iz Car-Passa, iz katerega je razvidna vsakršna nelogičnost v povezavi z prevoženimi kilometri. Belgijci so število manipulacij zmanjšali za 97 odstotkov. Podoben sistem je uvedla tudi Nizozemska. Težava je, da se baza podatkov ne spremlja več, ko avto zapusti Belgijo. Zato je predlog, da se certificira vsak avtomobil, ki je prodan v tujino, druga opcija pa je izmenjava podatkov med državami članicami.
če bi bilo v interesu, bi bilo že urejeno.... višja kot je vrednost rabljenega avtomobila, več država pokasira....
Kako že gre tisto, laž, večja laž, statistika.
Na tehničnih pregledih Petovia avto vsakič zabeležijo prevožene kilometre ,tako jih lahko preverite s prometnim dovoljenjem . Kako je pri drugih servisih ne vem .