Automobilwoche poroča, da je trg rabljenih avtov na Zahodu zajela zima. Medtem ko je prodaja novih vozil v Nemčiji že zadnjih nekaj mesecev v nazadovanju, temu zdaj sledi še trg rabljenih. Potrošniki so preprosto izgubili željo po avtih, kar pa ima lahko zelo dolgoročne posledice.
Priča smo torej obratni situaciji, kot smo jo imeli zadnji dve leti, ko je povpraševanje obstajalo, zaradi številnih težav pri proizvodnji novih pa ni pa bilo zadostne ponudbe niti med rabljenimi. Sedaj trgovci avte imajo, a jih ne želi nihče kupiti. Razpoloženje potrošnikov je izrazito negativno.
Na področju novih avtov velike skupine trgovcev opažajo upad naročil v povprečju za 30 odstotkov, pravijo v združenju nemške avtomobilske industrije. Podobno pa se dogaja tudi na tamkajšnjem trgu rabljenih vozil, kjer je mesečno število menjav lastništva vozil padlo na skoraj rekordno nizko raven.
Na dogajanje vpliva tudi dejstvo, da so v zadnjem času na največjem evropskem trgu v komercialne namene, med drugim za rent-a-car podjetja, registrirali ogromno število novih vozil, ki pa gredo običajno že po nekaj mesecih iz uporabe in jih trgovci prodajo naprej kot 'mlade rabljene.'
Takšni avti se zdaj v velikih količinah kopičijo na parkiriščih trgovcev, kjer v povprečju na nadaljnjo prodajo čakajo precej dlje kot še pred letom dni. To je še posebej očitno za dizelsko gnane.
Vse skupaj se seveda odraža pri nižanju cen rabljenih avtov. Pri podjetju Auto1, ki je veletrgovec za poslovne stranke, ima pa tudi storitev prodaje neposredno za potrošnike, pravijo, da so cene v enem letu padle že za 15 odstotkov. Ta popravek se že kaže tudi pri maloprodajnih cenah za končne stranke.
Po podatkih podjetja DAT je bila povprečna cena rabljenega avtomobila v letu 2022 18.800 evrov. To je več kot 50 odstotkov več kot v predkriznem letu 2019, ko je znašala 12.470 evrov.
Tudi pri spletnem oglasniku AutoScout v svojih poročilih navajajo, da je od letošnjega marca do junija cena povprečnega oglasa za avto padla za 700 evrov. A to je povprečje, že pri srednjem razredu vozil je ta številka še veliko večja.
Kot je za Automobilwoche povedal neimenovani veliki trgovec iz skupine Volkswagen, gre trgovina tako z novimi kot rabljenimi avti v smer 'popolne nevihte'. Kaj se bo izcimilo, ne želi napovedovati.
Kaj pa Slovenija? Na nižanje cen se ne zanašajte ...
Končni kupci pri nas se novic iz Zahodne Evrope, od koder k nam prihajajo velike količine rabljenih avtov, ne smejo preveč veseliti, čeprav je pred še nekaj meseci kazalo, da prihajajo ugodnejši časi. Znano je, da je bilo v nedavnih poplavah uničenih na tisoče vozil, ki jih bodo morali lastniki nadomestiti.
To pomeni velik pritisk na trg rabljenih avtov pri nas. Zato zaradi povečanega povpraševanja podobnega padca cen vsaj pri najbolj priljubljenih modelih nižjega in nižjega srednjega razreda ne gre pričakovati, nam je pojasnil Gašper Picelj iz podjetja Autopoint, kjer so specializirani za spletne dražbe rabljenih vozil, tudi poplavljenih. Kaj se bo v resnici dogajalo na našem trgu, pa bodo odgovor dali šele prihajajoči meseci.
Zaradi verjetnosti, da bo razkorak v ceni rabljenih v primerjavi s tujino še večji kot doslej, bo gotovo veliko ljudi pomislilo na možnost, da si avto sami pripeljejo prek meje. Kakšen je postopek in na kaj vse je treba biti pozoren, smo opisali v članku 'Kako sem iz Nemčije pripeljal rabljen avto in kje se je zapletlo.'
Trgovci z rabljenimi avti bi se glede na zadnjo raziskavo podjetja AutoBrief, ki v sodelovanju z Valiconom meri vzdušje kupcev rabljenih vozil, morali osredotočiti predvsem na kategorijo vozil s ceno med 10 in 20 tisoč evri, saj zanje vlada največ zanimanja. Gotovo pa bo zaradi posledic poplav, ko so mnogi čez noč ostali brez velikega dela premoženja, veliko ljudi iskalo tudi cenejša vozila za premostitev težav z mobilnostjo.
Bo pa pri nas kmalu dovolj rabljenih,samo je treba mal počakat,da se očistijo mulja
Hočeš vedno več, ker si pohlepen potem pa jokeš, da se ti godi krivica in plačuješ take članke, ki strašijo ljudi🤔
Alora, sem najdla račun za seat cordobo iz leta 2000. imela je opremo signum (1,9 tdi s klimo) cena je bila 2,200.000 tolarjev kar je v današnjih evrih cca 9,200 eur. koliko je cordoba danes? samo informativno pa ne mi… ...prikaži več govorit da ni inflacije. koliko je bila plača takrat? delala sem na iskri avtoelektriki kot preddelavec in sem imela 110,000 tolarjev plače in za jurja si dobil 4 pice in pivo. tako da boste lažje primerjali v kak drek smo zabredli.