Ford ranger novega modelnega leta je odgovoril tako na sveže izzive, ki mu jih postavlja Evropska unija kot potrošniki.
Glavna novost, ki jo je Ford predstavil s posodobitvijo svojega pickupa, je prav gotovo različica raptor. O tej športno navdahnjeni mešanici vozila za delo in užitek smo že izdatno pisali, saj smo ga že na kratko preizkusili.
V Sloveniji pa je na voljo že tudi posodobljena ostala paleta motornih in opremskih različic. Vse skupaj gre jemati za dokaz, kako Ford ne namerava izpustiti iz rok odličnega položaja v segmentu pick-upov, saj ranger v Sloveniji zaseda skoraj polovični delež celotne prodaje, vsi ostali konkurentje pa se trgajo za ostanek.
Ranger je v novo modelno leto stopil blažje oblikovno prenovljen. Najlažje ga bo prepoznati po novi maski motorja z dvojno črno letvijo, s katero se je navezal na mišičaste ameriške brate F-150 in F-250. Novi so tudi biksenonski žarometi, ki pa jih bodo že prihodnje leto nadomestile polne LED sijalke. Antena je manjša in trpežnejša, pri različici wildtrack je novost drugačen odtenek oranžno-titanium barve. Zelo uporabno novost sta dobili različici wildtrak in stopnico nižje limited - vrata kesona imajo dodano vzmet, zaradi česar je zapiranje in odpiranje po novem lahkotno opravilo tudi za otroke.
Preverili smo in trditev drži.
Rahlo osvežena je notranjost z dvoslojno barvo materialov in nekaj preureditve na področju stikal ter merilnikov. Posvetili so se bolj temeljiti kvaliteti izdelave posameznih spojev.
Bistvene novosti pri rangerju se pravzaprav dotikajo pogona, s čimer so ga v skladu z zahtevami EU naredili prijaznejšega do okolja, a nič manj uporabnega. Odpovedali so se 2,2- in 3,2-litrskemu motorju, sedaj je pod pokrovom vedno vgrajen štirivaljni 2,0-litrski motor. Na voljo je v treh različicah moči in sicer s 96 kW (130 KM) (na voljo le pri vstopni opremi), 125 kW (170 KM) ali 157 kW (213 KM).
Najmočnejši motor si do takšne silovitosti pomaga z dvojno turbino, na razpolago pa je le pri različicah limited in wildtrak. In seveda v raptorju. Ta različica motorja je še nekoliko močnejša in prožnejša od 3,2-litrskega petvaljnika, ki ga nadomešča, celoten navor 500 Nm pa je na razpolago že pri 1.700 vrtljajih.
Druga velika tehnična novost je desetstopenjski avtomatski menjalnik, ki so ga v rangerja preselili iz drugih Fordovih modelov. Tudi po njegovi zaslugi je v primerjavi s starim šestopenjskim menjalnikom in motorjem novi ranger občutno varčnejši. Menjalnik je pri najmočnejšem motorju serijski, bo pa kasneje na voljo tudi klasični ročni. 4x4 je vedno serijski. Wildtrak ima že serijsko dodano elektronsko zaporo zadnjega diferenciala.
Tudi kot cenejša alternativa športnim terencem
Ranger je na voljo v treh različicah kabine. Vstopni opremi XL in XLT sta mišljeni kot tisti "ta surovi" oziroma delavski, medtem ko limited in še posebej wildtrak z dvojno kabino prevzemata tudi funkcijo klasičnih mišičastih osebnih vozil in kot alternativa suvom, a z dodano uporabnostjo vleke in prevažanja tovora v najtežjih okoliščinah.
Cene startajo pri 25.940 evrih (XL, enojna kabina, 96 kW), limited je slabih deset tisoč evrov dražji (podaljšana kabina, 125 kW), wildtrak pa starta pri 37.190 evrih. Zgodba zase je seveda raptor, ta pri nas stane 52.060 evrov oziroma 12 tisoč evrov nad wildtrakom z istim motorjem. Naročila zanj menda med Slovenci dežujejo.
andrej.leban@zurnal24.si