Pomlad je tu in zdaj je pravi čas, da pripravite avto na toplejše dni. Strokovnjaki opozarjajo, da ni dovolj zgolj to, da avtomobil preobujete v letne pnevmatike in ga operete. Tudi sami lahko za vozilo storite marsikaj več.
Zaprta garaža ni dobra
Jurij Kočar, vodja AMZS servisa pravi, da so pozimi vozila, ki so parkirana v garažah, zaščitena pred zunanjimi vremenskimi vplivi, predvsem nizkimi temperaturami, ki negativno vplivajo na večino sklopov samega vozila (akumulator, motor, brisalci ...). Po drugi strani pa z višjimi temperaturami v garaži omogočimo soli, ki je pozimi prisotna na vozišču in posledično na naših vozilih, idealne pogoje, da jih poškoduje.
Ustrezne in kakovostne pnevmatike so za varnost voznika in drugih udeležencev v prometu izjemno pomembne, a za varno in ne nazadnje tudi udobno vožnjo je pomembna tehnična brezhibnost celotnega vozila. Zato moramo vozniki, ne glede na letni čas, zanj vseskozi skrbeti. Po zamenjavi pnevmatike in platišča, če jih hranite doma, pred shranjevanjem temeljito očistite in osušite ter shranite na temno, hladno in suho mesto.
Primož Rožnik, vodja tehničnih izobraževanj v skupini GMT, pa dodaja, da je za vozilo pozimi najbolj priporočena neogrevana garaža z dobrim kroženjem zraka. Vozilo, ki po vožnji ni bilo očiščeno soli, v topli garaži namreč bolj trpi kot zunaj na mrzlem, saj pod približno -5 stopinj Celzija sol nima korozijskega učinka.
Ne bodote površni
Prav zato je treba zdaj, ko se zime konec, vozilu posvetiti prepotrebno pozornost, sploh tistim delom, ki so v mrzlih dneh najbolj trpeli. Pomlad je namreč čas, ko se na vozilu, tako na karoseriji kot ostalih sestavnih delih, pokažejo posledice soli, peska in ledu. Najpogosteje v obliki korozije.
Zima in nečiste ceste lahko terjajo svoj davek in povzročijo poškodbe pomembnih delov vozila (npr. zavore, vzmetenje, kolesa, …), ki pa morajo za zagotavljanje varne vožnje delovati brezhibno.
Kočar pravi, da je spomladi treba vozilo res temeljito očistiti. Pri tem velja očistiti tudi dele avta, ki so očem skriti in na katerih je še vedno veliko zimske umazanije in soli – na primer podvozje in notranje strani blatnikov. "Pomlad je tudi idealen čas, da avto temeljito zloščimo in povoskamo. Pri temeljito očiščenem avtomobilu bomo tudi lažje opazili praske, razpoke in druge poškodbe laka – če te niso prevelike, jih lahko popravimo s korekturnim lakom, nato pa karoserijo spoliramo z voskom oziroma polirnim sredstvom; lak bo lepši, hkrati pa bomo zaščitili karoserijo pred nadaljnjim rjavenjem,“ pravi strokovnjak.
Stran z vlago
Pomemben del spomladanske nega avtomobila je tudi čiščenje notranjosti. Poleg običajnega brisanja prahu, čiščenja sedežev in plastičnih delov poglejmo tudi pod talne preproge. "Če opazimo vlago oziroma vodo, tla osušimo s papirjem, saj na takšnih mestih karoserija začne najprej rjaveti,“ pravijo pri AMZS, Kočar pa poudarja, da pospravimo prtljažnik in predale našega avta: "Lopata, snežne verige, zimska odeja, rokavice in ostala »zimska« prtljaga je poleti v prtljažniku povsem odveč – odžira prostor in povečuje maso avtomobila.“
Posebno pozornost namenimo vsem steklenim delom na vozilu, vključno z žarometi in zadnjimi lučmi. Preverimo stanje metlic brisalcev, saj lahko njihovo neustrezno delovanje bistveno zmanjša preglednost iz vozila, kar nam onemogoča ustrezno spremljanje dogajanja v prometu. Vsako zaznano poslabšanje naj bo opomnik za menjavo. "Ob tem bodimo pozorni, da imamo vseskozi dovolj tekočine za čiščenje vetrobranskih stekel,“ svetuje Kočar.
Menjava filtrov je pomembna za varno in predvsem varčno vožnjo. V AMZS pravijo, da je menjavanje filtrov oziroma čistilcev del rednega preventivnega vzdrževanja vozila, s katerim zagotovijo pravilno delovanje vseh sistemov in sklopov (motor, klimatska naprava, sistem dovoda goriva …). Posledice neizvajanja tovrstnega vzdrževanja so praviloma bistveno dražje.
Posebno pozornost namenite klimatskemu sistemu. "Ob pomanjkanju plina klima v toplih dneh ne hladi na želeno temperaturo oziroma sploh ne deluje. Poleg tega se pri nekaterih vozilih v klimatskem sistemu ob pomanjkanju plina sliši tudi sikajoč zvok,“ pravi Rožnik, ki pojasnjuje, da naj stanje filtrov po pregledu oceni strokovnjak in ne denarnica – ta lahko namreč zaradi posledic nemenjave filtrov kasneje bolj trpi.
Akumulator je v mrzlih dneh trpel
Po končani zimi je priporočljivo avto odpeljati na pregled na servis k strokovnjakom, ki bodo hitro prepoznali znake, da klimatska naprava ne deluje več najbolje. Kočar pravi, da je najbolj očiten znak za to neprijeten vonj iz zračnikov in pa dejstvo, da se notranjost ohladi le ob nastavljeni najvišji stopnji hlajenja: "Prvi indic, da je v klimatski napravi premalo plina, je zmanjšana oziroma zakasnela intenzivnost same klimatske naprave. Velikokrat pa pomanjkanje hladilnega sredstva tudi slišimo v obliki šuma, ki je podoben puščanju zraka.“
Med spomladanske avtomobilske opravke spada tudi skrb za akumulator, ki je pozimi pogosto močno obremenjen in nam zato lahko odpove prav spomladi ali poleti. V AMZS svetujejo, da preverite akumulatorske konektorje oziroma kleme in jih očistite, če so umazane, preveriti je treba stanje oziroma raven destilirane vode v akumulatorju (če lahko). Kako pa prepoznamo, da je akumulator že utrujen? "V temi in pri ugasnjenem motorju za nekaj minut prižgemo dolge luči, potem pa zaženemo motor. Če bodo luči pri prižganem motorju svetile opazno svetleje, je akumulator v slabem stanju in treba ga bo zamenjati,“ še pravi Kočar.
podvzja se ne pere ,blato in prah se zasuši in sol ne pride do živega,bolj ga pereš slabše je in samo denar stran mečeš