Kakšni so trendi, ko gre za počitnikovanje Slovencev, nam je razložil strokovnjak na tem področju Rok Vizovišek, sicer direktor in odgovorni urednik revije Avto-Dom, ki velja za eno od referenc na tem področju v Sloveniji.
Vizovišek pravi, da mora, ko govori o trendih na trgu počitniških vozil in dopustovanja, na začetku povedati, da je trend predvsem pri avtodomih zelo pozitiven. Če je prodaja počitniških prikolic lani zabeležila le rahlo rast, kar pomeni, da so prodali tri nove več kot leto pred tem, kar pomeni malo več kot 2-odstotno rast, je prodaja novih avtodomov v zadnjih letih doživela pravi razcvet.
Rast prodaje novih avtodomov v letu 2019 je bila namreč kar 33-odstotna, kar pomeni, da je z 289 novih prodanih avtodomov leta 2018 narasla na 385 v letu 2019. Slovenci smo torej v evropskem merilu tudi na tem področju nadpovprečni. Če seveda upoštevamo, da nas je le malce več kot dva milijona. Rast prodaje se pričakuje še vsaj nekaj let, še posebej, če bo sprejet predlog novega zakona o DMV.
Slovenci gremo radi na jug
Ko je govora o trendih potovanj, Slovenci tradicionalno poleti raje potujemo na jug, na morje, kjer so med tradicionalno najbolj pogostimi cilji Hrvaška, Italija, Grčija, v zadnjih letih pa so se jim pridružile še Turčija, Španija in Portugalska. Nemalo Slovencev gre poleti tudi proti severu Evrope.
Po drugi strani da zadnja leta opažajo tudi velik porast počitnikovanj v domačih krajih, kar še posebej velja ob podaljšanih koncih tedna in praznikih. Tedaj se domači cilji z dobro razvito infrastrukturo dodobra napolnijo z domačimi gosti. Dejstvo je, da se Slovenija v zadnjih letih pospešeno razvija kot kamping in karavaning destinacija (slednje predvsem skozi projekt MPZA), kar seveda ni ostalo neopaženo tako pri domačih kot tudi tujih turistih, zaključi Vizovišek.
Slovenci smo torej zelo navdušeni nad potovanji, med katerimi s seboj vozimo lastni počitniški apartma. Ponudbe je precej in to v vseh cenovnih segmentih. Navsezadnje imamo tudi pri nas v Sloveniji enega večjih proizvajalcev, novomeško Adria Mobil, ki je za letošnjo sezono predstavila novo prikolico astella, za katero pravijo, da združuje mobilnost počitniške prikolice s prostornostjo mobilne hišice, prenovili pa so tudi ostale serije prikolic in avtodomov. Po drugi strani tudi iz Odrancev v Prekmurju že nekaj let prihajajo izdelki Carthaga.
A morda bolj zanimiva od »mainstreama« je ponudba nišnih posebnežev. V njihovi ponudbi se namreč najde marsikaj, od »avtodoma-kabrioleta« do mikro bivalnih prikolic.
Terasa in palača na kolesih
Kölnska znamka Skydancer denimo ponuja popolnoma integriran avtodom skydancer apero, ki ima za ceno približno 130 tisoč evrov v ponudbi tudi veliko sončno streho, ki se po pritisku na gum pomakne za dobra dve metra nazaj in uporabnikom omogoči, da v avtodomu v svežem zraku in soncu uživajo na »terasi« z imenitnim razgledom. Osnova za konstrukcijo je dvignjena vozniška kabina, saj so potniki in voznik na ta način bliže stropu kot sicer v integriranem avtodomu. Za osnovo avtodoma sicer služi šasija fiata ducata maxi, v osnovi pa ostaja v razredu do 3,5 tone, kar pomeni, da ga lahko vozite z vozniškim dovoljenjem kategorije B.
Kaj več, če ne celo profesionalnega voznika, rabite za avtodom notin liner 940, ki ga izdeluje francoski proizvajalec Notin in ga oglašuje kot »palačo na kolesih«. V njem ne manjka opreme in vsa je iz visokega cenovnega razreda, poleg velike potniške kabine oziroma razkošnega stanovanja pa ima tudi garažo, v katero gredo mini, smart ali fiat 500. Za osnovo mu služi iveco daily 70C, vozniško dovoljenje kategorije C je obvezno, cene pa se začnejo nekje pri 350 tisoč evrih.
Bistveno cenejši in v okviru razumnih mejah je avtodom poljske znamke Affinity, ki je z izjemo povišane kabine videti kot vsak drug fiat ducato ali peugeot boxer, ki mu služita za osnovo. Preseneča pa z notranjo opremo, ki presega pričakovanja za to kategorijo vozila. Poljska znamka iz mesta Ozorkow blizu Lodža se ima za manufakturo, zato se cene začnejo pri 70 tisoč evrih.
Ponudba za skromne
Kaj pa je na voljo za tiste, ki stanovanje raje vlečejo za seboj, kot pa da bi se v njem vozili, poleg ttega pa imajo skromne želje? Britanski proizvajalec Go-Pod je denimo razvil majhno bivalno prikolico micro-tourer, ki jo lahko vlečejo tudi majhni avtomobili z največjo dovoljeno maso prikolice 750 kilogramov in na dolžini 4,2 metra ponuja dovolj prostora za dva. Cena: 13.000 evrov in več.
Gre lahko še bolj rudimentarno? Seveda. Takšen je izdelek znamke Farfalla, brako prikolica, ki pa je zložena videti nekoliko drugače, saj gre za velik zaboj na kolesih. Ime spominja na italijanske testenine, kar tudi ni naključje, saj popolnoma postavljena prikolica (oziroma šotor) z vrha menda spominja na metulja. Zadeva morda na prvi pogled ni videti prav prostorna, vendar pa lahko pod šotorsko streho namestite kar dve postelji dimenzij 2 x 1,4 metra, po zaslugi spretne zasnove pa ostane dovolj prostora še za kaj drugega, celo za kuhinjo in jedilnico.
Ne veste, kje najti žensko za eno noč? Pridite -- Bredhot.Com
A kupujejo fizične osebe ali pravne?