Če bi nepoznavalcu namignil, da je Benelli kitajska znamka, bi se verjetno začudil. Ime deluje prepričljivo italijansko. No, tudi je. Benelli je namreč ena najstarejših italijanskih motorističnih znamk, ustanovljena leta 1911 v Pesaru, ki je v bogati zgodovini porodila mnogo dobro sprejetih modelov, uspešno pa je nastopala tudi na cestnohitrostnih dirkah. Od leta 2005 je v lasti kitajskega podjetja Qianjiang Motorcycle. Preizkusili smo njihov model Leoncino 800, ki sodi v vse bolj popularni segment motociklov 'scrambler' zasnove.
Pojdimo nekaj let v preteklost: Benellijev Leoncino 500 retro zasnove je od svoje predstavitve leta 2017 našel precej navdušenih kupcev. Tako ta model kot njegov bolj terensko naravnan sorodnik 500 Trail sta bila solidna motocikla srednje prostornine, a roko na srce nekoliko podhranjena v smislu motorne moči. V Pesaru, kjer je kljub kitajskemu lastništvu še vedno Benellijev razvojni oddelek, so to prepoznali, in Leoncino je odslej na voljo v dveh novih različicah s prostornino 754-kubičnih centimetrov.
Čeprav je Leoncino 800 poimenovan tako kot predhodnik Leoncino 500, ima v resnici več skupnega z Benellijevim 'nakedom' 752S kot pa s svojim 500-kubičnim soimenjakom. Dizajn na prvi pogled spominja na križanca med Ducatijevim Scramblerjem in Husqvarninim Svartpilnom.
Kaj pove tehnika?
V 'Levčku' 800 (in 800 Trail) prede 754-kubični vzporedni dvovaljnik, ki je podoben tistemu v modelu 752S; z enako največjo močjo 56 kW pri 8500 vrtljajih na minuto in največjim navorom 67 Nm pri 6500 vrtljajih na minuto. Enake so tudi mere vrtine in hoda agregata. Pri Benelliju pravijo, da je povsem nova glava valjev, ohišja pa so bila okrepljena, da se zagotovi večja togost motorja, ki je obremenjen element v jeklenem okvirju.
Dodatna prednost tega je, da se utiša hrup agregata - v primerjavi z modelom 752S je agregat pri 'Levčku' 800 tišji od brundanja mačke, skladen je s standardom Euro 5 za razliko od modela 752S, ki je skladen le s standardom Euro 4. Moč je dobro razporejena po celotnem območju vrtljajev, najbolj pa je uporabljiv med 6500 in 8500 vrtljaji na minuto. Pravzaprav mu ni všeč, da ga ženete do in preko meje.
Zmogljivosti in navora je dovolj za bolj agresivno in odločnejšo vožnjo. Vzporedni dvovaljnik zadovoljno brunda tudi pri avtocestnih hitrostih, dovolj je navora za vzpone tja gor v planinske ride, ne da bi se bilo treba pretirano pretikati šeststopenjski menjalnik. Ta je dokaj tekoč in natančen, brez nevtralnih lukenj, prestavljanje je kratko, iskanje nevtralne prestave pa nikoli težavno. Sklopka je lahka, delovanje pa postopno.
Sedež je dobro oblikovan, lepo objame zadnjico in je primeren za krajše vožnje. Pri daljših vožnjah postane malenkost neudoben, vendar to ni težava v mestu ali ko se odpravite na vožnjo na podeželsko cesto, kjer pogosteje spreminjate položaj telesa. Višina sedeža pri cestnem modelu je razumnih 805 mm, pri modelu Trail 834 mm. Poudariti moramo, da smo vozili le osnovno različico. Ko govorimo o zadnjem delu, za vzmetenje skrbi enojni blažilnik, ki omogoča nastavitev odboja in prednapetosti in je za voznike s telesno težo pod 100 kilogramov povsem ustrezen.
Postal je težek
Zmogljivost, moč in navor so se v primerjavi z modelom Leoncino 500 sicer znatno povečali, vendar se je povečala tudi masa. Leoncino 500 in 500 Trail tehtata 170 kg (s tekočinami). Leoncino 800 je za 52 kg težji in tehta 222 kg, medtem ko je 800 Trail za 12 kg težji in tehta 234 kg, kar je 64 kg več kot 500 Trail. Ta dodatna teža pomeni, da pri primerjavi razmerja med močjo in težo ni veliko. Pri modelu Leoncino 500 znaša 0,206 kW na kilogram v primerjavi z 0,2523 kW na kilogram pri modelu 800 in 0,2393 kW na kilogram pri modelu 800 Trail. Očitno je pomemben večji navor, a so 800-ke preprosto nekoliko pretežke.
Sprednje zavore sestavljajo štiri batne radialne čeljusti blagovne znamke Benelli in 320-milimetrskimi zavornimi diski. Zdi se, da so še vedno nekoliko pomanjkljive, a daleč od tega, da bi bile slabe – kljub vsemu bi si želel več zavorne več moči ter boljšega občutka na zaviranju. Zadnja zavora z 260-milimetrskim diskom in dvobatno zavorno čeljustjo pa je odlična. Ponuja veliko moči in odličen občutek. Leoncino je opremljena z LED osvetlitvijo in 5-palčnimi barvnimi instrumenti TFT, brez preklopnih načinov vožnje, z ABS-om se ni mogoče igrati.
Leoncino 800 na tehničnem področju nekoliko zaostaja za nekaterimi tekmeci, kar pa s ceno nekaj več kot 8000 evrov (pri hrvaškem uvozniku Krk Moto, ki pokriva tudi Slovenijo) izniči njihovo prednost. Nas je navdušil.
Pred časom sem vozil testnega Benellija TRK502x in morem reči da me je navdušil. Kitajski krovni lastnik Benellija je tudi lastnik Volva in Lotusa med drugim, tako da kvaliteta ne šepa. Zvari so lepi, plastike pa kvalitetne. Elektronika (ECU in… ...prikaži več ABS modul) je od Boscha če se ne motim. Edino težak je malo preveč, drugače pa od mene pohvale...