Čeprav je Toyota do danes prodala že osem milijonov hibridnih vozil, prius pa je s 3,5 milijona vozili najbolj prodajan hibrid, je pravzaprav hibridni auris tisti model, ki je zaradi izpopolnjenega sistema, nizke porabe in udobne tihe vožnje uspel pri kupcih vozil spremeniti filozofijo, da so iz dizlov presedlali na hibride.
Auris hibrid, bodisi limuzina, bodisi karavanski TS, je pogosto prvi družinski avtomobil. Prav zato pri Toyoti tudi ob prenovi polagajo velike upe v hibridni model, čeprav pogonski sklop ni doživel sprememb. Zaradi aerodinamičnih rešitev in nižjega koeificijenta upora zraka so emisije še nekoliko nižje. Kombinirana poraba je zdaj 3,5 litre bencina, emisije CO2 pa 79 gramov na prevožen kilometer. Če je auris, tudi po podatkih JATA dynamics, ki zagotavlja statistiko prodaje vozil v Evropi, brez konkurence v segmentu hibridnih vozil, pa je bilo do zdaj drugače pri klasičnih pogonskih agregatih.
Auris konkurenčnejši tudi s klasičnimi agregati
Zdaj bo drugače, saj sta velika novost nov 1,2-litrski turbobencinski štirivaljni motor z 85 kilovatov moči (116 KM) in 185 Nm navora, ki je plod hišnega razvoja. Mali turbo motor deluje s pomočjo kombinacije ottovega in atkinsonovega cikla. To pomeni, da atkinsonov cikel uporablja pri zmerni hitrosti za nižjo porabo goriva, nato pa preklopi na ottov cikel pri višjih vrtljajih, kar mu omogoča večje zmogljivosti. Namesto 2,0-litrskega dizelskega motorja je v aurisu 1,6-litrski turbodizel D-4D z 82 kilovatov moči (112 KM) in 270 NM navora.
Nekoliko je bil spremenjen tudi zunanji dizajn. Drugačni so žarometi, ki tudi zadaj svetijo v led tehnologiji, predrugačeni so odbijači. Zaradi nižjega težišča je tudi zadaj videti širši in bolj dinamičen.
Modernejša in bolj tehnična notranjost
Inženirji so v potovalno kabino vgradili nove, boljše materiale. 6,2 palčni ekran na dotik je zamenjal večji, 7-palčni ekran, ki ima stikala za bližnjice nameščena ob robu, zato je površina ekrana večja. Med športnimi cevastimi merilniki je prostor našel 4,2-palčni zaslon, na katerem se prikazujejo podatki navigacije, potovalnega računalnika in podatki o omejitvah hitrosti, ki jih prepoznava kamera na vetrobranskem steklu.
Inženirji so se posvetili tudi vozni dinamiki. Poudarek je na izboljšanem volanskem mehanizmu. Spremenili so program električnega servo volana, zato je volan zdaj bolj direkten, voznik ima hkrati boljši občutek, kaj se pod kolesi dogaja pri višjih hitrostih. Izboljšali so tudi podvozje, poudarek je bil na izboljšanju zvočne zatesnjenosti. Izolacijske materiale so dodatno namestili okoli kolotekov, menjalniškega tunela, vetrobranskega stekla, namestili so debelejše dušilne obloge.
Kupci imajo na izbiro pet paketov opreme, že v osnovni opremi najdemo klimatsko napravo, led sijalke in sedem zračnih blazin.
Od 14.500 evrov naprej
Pri uvozniku pravijo, da cene ostajajo na nivoju predhodnika, oziroma so še malenkost nižje in to kljub temu, da vsi novi motorji zadostujejo emisijskim normam Euro6. Najcenejši auris prihaja v kombinaciji z osnovnim atmosferskim bencinskim 1,33 litrskim motorjem in stane 14.500 evrov, 1,4-litrski dizelski auris s paketom luna stane 17.200 evrov. 1,6-litrski dizel s paketom style, ki naj bi veljal za enega najbolj prodajanih, cenijo na 18.900 evrov. Hibrid s CVT menjalnikom stane vsaj 19.800 evrov. Računajo, da bi bil vsak četrti novi auris pri nas hibrid.
Od starega avensisa ostala le prednja in zadnja vrata
Tako velike prenove, kot pri avensisu, pri Toyoti v zgodovini še niso izpeljali. Pravijo, da so od starega modela ostala le prednja in zadnja vrata. V medgeneracijsko prenovo so pri Toyoti investirali 165 milijonov evrov in 185.000 delovnih ur. Razvoj, dizajn in proizvodnja so pripadli Evropi.
Spremembe so vidne že na prvi pogled. Dizajn je veliko bolj dinamičen in nič več „japonsko“ konzervativen. Zaradi aerodinamičnih rešitev sta tako limuzina, kot karavan, zdaj ni več wagon, pač pa ima tako kot auris oznako TS, za štiri centimetre daljša. Spodnji del maske motorja so razširili, meglenke so porinili v skrajni kot karoserije, nižje je težišče, zato je tudi občutek voznika za volanom bolj športen. Žarometi spredaj in zadaj svetijo v led tehniki in dajejo prepoznaven podpis tudi ponoči. Nova so tudi 17-palčna platišča.
Znotraj je nova armaturna plošča z 8-palčnim zaslonom na dotik, ki je za palec večji kot pri predhodniku. Kupci si lahko omislijo dvobarvno notranjost, to pomeni, da se barva sedežev ujema z barvo detajlov na armaturni plošči. Prenovljen je električni servo volan, ki ponuja boljše občutke in bolj suvereno vožnjo tako na avtocesti, kot med ovinki. Pri Toyoti pravijo, da je vožnja bolj dinamična tudi zaradi bolj toge karoserije, izboljšali so vzmetenje in dodali nove blažilnike. Novost je tudi sistem hill assist, ki vozilo na klančini zadrži nekaj sekund, da voznik lažje spelje z mesta.
Začetek pod 20 tisočaki
Nov 2,0-litrski D-4D z močjo 105 kilovatov (143 KM) je prvič v kateri izmed toyot in v avensisu zamenjuje 2,2 litrski agregat. Novi motor ima s 119 grami CO2 na kilometer za 24 g/km manjše izpuste. Z novima dizelskima agregatoma je zdaj servisni interval podaljšan na vsakih 20 tisoč kilometrov, pri Toyoti pa izpostavljajo, da je prihranek, po treh letih ali 90.000 prevoženih kilometrih, okoli 20 odstotkov.
Cene se začnejo pri 19.900 evrih, kolikor stane 1,6-litrski dizelski model s serijskim sistemom samodejnega zaviranja, isti dizel z drugo stopnjo opreme, ki vključuje celoten TSS sistem stane 22.000 evrov, dvolitrski dizelski agregat z opremo style, ki vključuje tudi biksenonske žaromete, pa 24.400 evrov. Karavanski TS je 1.100 evrov dražji od limuzine.