Slovenija
13 ogledov

Kratkoročnih vinjet ni na vidiku

Po avtocestah se bomo lahko vozili s tedenskimi, mesečnimi in letnimi vinjetami. Žurnal24 main
Prometni minister Patrick Vlačič je zatrdil, da Slovenija Bruslju ni predlagala uvedbe kratkoročnih vinjet. Zanikal je tudi poročanje hrvaških medijev o uvedbi vinjet zgolj za tujce.
Vlada danes ni obravnavala predloga za cestninjenje in financiranje avtocestnih programov, ki ga je pripravila posebna medresorska skupina. Po besedah ministra za promet Patricka Vlačiča bodo gradivo skupine prihodnji teden obravnavala vladna delovna telesa, vlada pa naj bi ga na mizo dobila v roku 10 do 14 dni.

Vlačič je pojasnil, da bodo nadaljnje odločitve glede sistema cestninjenja sprejemali po obravnavi gradiva medresorske skupine na vladi. Skupina je svoje delo končala 31. januarja in spisala predlog za financiranje avtocestnih in cestnih programov ter cestninjenje, a to po Vlačičevih besedah trenutno še ni primerno za obravnavo.

Minister zatrjuje, da Slovenija Bruslju ni predlagala uvedbe kratkoročnih vinjet. Prav tako je Vlačič zanikal poročanje nekaterih hrvaških medijev, da naj bi Slovenija razmišljala o uvedbi turističnih tedenskih vinjet za pet evrov, ki bi jih lahko kupili le tuji državljani.

Vlačič je pojasnil, da gre za zelo pomembne javnofinančne odločitve, zato mora vlada dobro razmisliti o bodočem sistemu cestninjenja. Že konec januarja je na novinarski konferenci poudaril, da vinjetni sistem cestninjenja ne omogoča vzdržnosti programa izgradnje avtocest, uvedba kratkoročnih vinjet pa bi še bistveno poslabšala izplen cestninjenja.

Slovenske železnice čaka še veliko dela, da bodo iz rdeče barve zapeljale v zelene številke. Vlada je zato ukrepala. © BOBO

 
Novi vladni strojevodje
Sicer pa je vlada po pričakovanjih imenovala nov nadzorni svet Slovenskih železnic (SŽ), kar je prvi korak pri menjavi vodstva izgubarskega državnega podjetja.


 

Izguba

Slovenske železnice so v prvih enajstih mesecih lanskega leta pridelale skupno 18 milijonov evrov izgube, vseeno pa je vodstvo SŽ delavcem odobrilo božičnico.

Vlačič pričakuje, da bo prva seja novega nadzornega sveta SŽ sklicana čim prej in da bodo nadzorniki skupaj z drugimi akterji pripravili strategijo za rešitev položaja SŽ. "Upam, da se bodo čim prej lotili dela, saj železnice beležijo veliko izgubo in niso pripravljene na prihod tuje konkurence," je dejal Vlačič.

O nadaljnjih aktivnostih bo nadzorni svet odločal sam. "Seveda pa bodo morali presojati o ravnanju poslovodstva SŽ v preteklosti in podati oceno o tem," je zatrdil minister, pri tem pa je verjetno imel v mislih svoje izjave iz preteklosti, da generalni direktor SŽ Tomaž Schara in ostali člani poslovodstva SŽ nimajo več njegovega zaupanja.

Takrat je napovedal, da bo vladi predlagal menjavo nadzornega sveta, ki ga je do zdaj vodila Jelka Šinkovec Funduk, ta pa naj bi kasneje zamenjal poslovodstvo železnic.

Vlada je nato odločanje o odpoklicu starih in imenovanju novih članov nadzornega sveta SŽ prestavila, saj je želela najprej oblikovati kadrovsko-akreditacijski svet. Tega je imenovala 24. decembra, z delom pa je začel 22. januarja. Vsi člani novega nadzornega sveta SŽ so bili akreditirani na kadrovsko-akreditacijskem svetu, je še dodal Vlačič.

V nadzornem svetu bodo na predlog vlade od zdaj sedeli Bojan Brank, Andrej Godec, Borut Meh, Branka Nefat, Aleš Tavčar in Peter Kraljič. Minister za promet Patrick Vlačič upa, da bodo novi nadzorniki dobro opravili svojo funkcijo, ki je po njegovem zelo zahtevna.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.